I.          Tytuł innowacji:

SŁÓWKO TYGODNIA.

 

II.          Nazwa placówki:

Szkoła Podstawowa w Okonku

III.          Autor:

Irmina Żarska.

 

IV.          Osoba wprowadzająca:

Małgorzata Kijowiec

 

V.          Rodzaj innowacji:

programowo-metodyczna.

 

VI.          Zakres innowacji:

1.    Adresaci innowacji: uczniowie Szkoły Podstawowej w Okonku

2.    Czas realizacji innowacji:

     data wprowadzenia: 14.02.2025.

     data zakończenia: 06.06.2025.

 

VII.          Motywacja wprowadzenia innowacji:

Innowacja Słówko tygodnia jest odpowiedzią na coraz częściej pojawiające się trudności związane z rozumieniem wypowiedzi czytanych i pisanych oraz brak różnorodności semantycznej komunikatów uczniów.

 

VIII.          Założenia innowacji:

Cele główne:

       wzbogacanie słownictwa uczniów,

       zachęcanie i motywowanie uczniów do uczenia się zagadnień z zakresu języka polskiego.

 

Cele szczegółowe:

       uatrakcyjnienie lekcji języka polskiego,

 

       pogłębianie zainteresowania przedmiotem,

       zwiększanie sprawności w zakresie słuchania i czytania ze zrozumieniem,

       rozwijanie aktywności uczniów w zakresie wykorzystywania trudnych słów,

       wykorzystywanie przez uczniów nowych słów w mowie i piśmie.

 

I.          Harmonogram realizacji innowacji:

L.P.

Zakres działania

Termin

1.

Zapoznanie uczniów z tematem i zakresem innowacji.

14.02.2025

2.

Cotygodniowe wprowadzanie „słówka tygodnia”                   i aktywności z nim związanych (używanie w mowie, piśmie, sprawdzenie znajomości znaczenia):

     bynajmniej,

     manowce,

     ambiwalentny,

     kwintesencja,

     sigma,

     azbest,

     enigmatyczny,

     pejoratywny

     marazm,

     konfabulacja

     awangarda

     tudzież,

     konwersacja,

     abstrahować,

     kolokwialny

     pretensjonalny.

luty 2025                        - czerwiec 2025

3.

Ewaluacja projektu (ankieta, quiz, sprawozdanie).

czerwiec 2025

 

II.          Spodziewane korzyści z wprowadzenia innowacji:

  1. Oczekiwane efekty dla ucznia:

     wzbogacenie słownictwa,

     zwiększona motywacja do uczenia się zagadnień z zakresu języka polskiego,

     atrakcyjniejsze lekcje języka polskiego,

     zwiększenie sprawności w zakresie czytania i słuchania ze zrozumieniem,

     rozwinięcie aktywności uczniów w zakresie używania trudnych słów.

  1. Oczekiwane efekty dla szkoły:

     podnoszenie jakości pracy szkoły,

     wzbogacanie oferty edukacyjnej szkoły,

     promocja szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim,

     zwiększenie atrakcyjności prowadzonych lekcji.

 

III.          Ewaluacja innowacji:

W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi ankietę wśród uczniów (mającą na celu poznanie ich opinii dotyczącej wprowadzonej innowacji pedagogicznej), oraz quiz sprawdzający stopień opanowania słów zaproponowanych w ramach innowacji. Szczegółowa analiza wyników ankiety i wyników quizu pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji tej innowacji. Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz przedstawione dyrektorowi szkoły oraz nauczycielom w czasie posiedzenia Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Okonku w czerwcu 2025 roku.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa w Okonku

Realizacja: Superszkolna.pl